Dokle pogled seže
Ivanov
Moja fabrika
17 okt

22. Jugoslovenski pozorišni festival „Bez prevoda“, Užice,
13-20. novembar 2017.

13.11.2017  „Tako je (ako vam se tako čini)“, Luiđi Pirandelo, JDP Beograd, r. Jagoš Marković,

14.11.2017. „Samoubica“, Nikolaj Erdman, Crnogorsko narodno pozorište Podgorica, r. Veljko Mićunović,

15.11.2017. „Dokle pogled seže“, autorski projekt, Kraljevsko pozorište Zetski dom na Cetinju, r. Arpad Šiling,

16.11.2017. „Priče iz bečke šume“, Odon fon Horvat, Kazalište Gavella Zagreb, r. Igor Vuk Torbica,

17.11.2017. „Ivanov“, A. P. Čehov, Narodno pozorište Beograd, r. Tatjana Mandić Rigonat,

18.11.2017. „Moja fabrika“, Selvedin Avdić, Bosansko narodno pozorište Zenica, r. Selma Spahić,

19.11.2017. „Svedobro“, Stevan Vraneš, Narodno pozorište Užice, r. Nemanja Ranković,

20.11.2017. „Moja ti“, Olga Dimitrijević, Atelje 212, r. Aleksandra Milavić Dejvis.

23 avg

22. JUGOSLOVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL '"BEZ PREVODA''
Od 13.do 20.novembra 2017.godine

PROMOTIVNI PERIOD od 4. do 8.septembra
5.500,00 dinara (parter sredina)
4.500,00 dinara (parter strane i balkon)

PRETPRODAJA od 11.do 22.septembra
6.500,00 dinara (parter sredina)
5.000,00 dinara (parter strane i balkon)

REDOVNA PRODAJA od 25.septembra
7.500,00 dinara (parter sredina)
6.000,00 dinara (parter strane i balkon)
Cena pojedinačnih karata 1.000,00 dinara

Napomena: po ceni pretprodaje i redovne prodaje mogućnost kupovine i preko administrativne zabrane ili čekova građana.
Pojedinačne karte se prodaju na dan početka festivala.

15 nov

-Kad je publika zadovoljna, kad svako veče navire u velikom broju u pozorišnu dvoranu, kad imate divne goste, završnicu sa „Cliom“ i izdanjem knjige profesora Klajića, kad dobijate poruke, telegrame i mejlove od učesnika festivala i ljudi koji su ga pratili i u njima pohvale za domaćinstvo i kvalitet festivala, moram da budem zadovoljan.

15 nov

Sedam večeri, podizanjem zavese prelazili smo granicu između stvarnosti, društvene i pozorišne. Često nam je ta pozorišna stvarnost delovala življe i uverljivije od svakodnevice u kojoj živimo i terala nas da se zamislimo o nekim pitanjima kao što su neprekinut krug zla, ratovi i žrtve, želja za moći i dominacijom, položaj žene u porodici, mesto porodice u našim srcima, mesto ljubavi u svačijem životu.

15 nov

Reditelj Nebojša Bradić, čije smo režije dva puta videli u takmičarskom programu Jugoslovenskog pozorišnog festivala: „Prokleta avlija“ (1999) i „Mala trilogija smrti“ (2005), kao i predstavu Prokleta avlija (2011) u čast nagrađenih zatvorio je XXI Jugoslovenski pozorišni festival.

-Sa zadovoljstvom dolazim u Užice zato što je ovo festival koji nosi specifičnu regionalnu i važnu dimenziju i tu misiju obavlja već 20 godina, a to je vreme koje govori o uspešnosti. Danas u vreme globalizacije koja stavlja izvesne pritiske na kulturu i na širenje kulture, upravo su festivali nešto što se u priličnoj meri razmnožilo. Ima ih sve više, posebno onih koji imitiraju određene koncepte ili tragaju za nekim svojim posebnostima.

15 nov

U okviru Pratećeg programa XXI Jugoslovenskog pozorišnog festivala u holu Narodnog pozorišta održana je promocija knjige Dragana Klajića „Početi iznova-promena teatarskog sistema“.

14 nov

Izašao je bilten za osmi dan festivala

Download attachments:
14 nov

 21. JUGOSLAVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL

7 – 14. 11. 2016
NARODNO POZORIŠTE UŽICE

SPECIJALNA NAGRADA ARDALION

Kreacijom uloge duha Hamletovog oca, u predstavi „Hamlet“ Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda, doajen srpskog glumišta ostvario je ulogu koja reflektuje njegovo vitalno i dugovečno bivanje na pozornicama, potvrđujući svoju profesiju kao poslanje, a ne kao posao.

Specijalnu nagradu Ardalion za ulogu duha Hamletovog oca u predstavi „Hamlet“ dobija Vlasta Velisavljević.

14 nov

Direktor Sterijinog pozorja dr Miroslav Miki Radonjić je jedan od stalnih, dragih gostiju koji Jugoslovenski pozorišni festival posete bar na dan. Ove godine razlog je bila predstava „Šćeri moja“ CNP iz Podgorice koja se zbog domaćeg teksta kandiduje i za Sterijino pozorje, o čemu će odlučiti selektor tog festivala.

14 nov

Retke su godine kada se slože utisci publike i stručnjaka, a to se dogodilo na ovom XXI Jugoslovenskom pozorišnom festivalu. Hrvatska predstava „Hinkeman“ po tekstu Ernesta Tolera u režiji Igora Vuka Torbice i izvođenju ZeKaEm-a bila je favorit publike koja joj je dala visoku ocenu 4,86, dok je stručni žiri ovoj predstavi dodelio tri Ardaliona: za najbolju predstavu na festivalu, za najbolju režiju i Ozrenu Grabariću za najbolju mušku ulogu na festivalu, koju je ostvario igrom „Ceremonijal majstora“.

14 nov

Petočlani stručni žiri XXI Jugoslovenskog pozorišnog festivala odluke o 9 Ardaliona, nagrada festivala „Bez prevoda“, doneo je jednoglasno. Reditelj Dejan Mijač koji je predsedavao žirijem zbog ličnih razloga morao je da otputuje tako da se nije obratio javnosti zainteresovanoj za odluke i rad žirija, ali su svi ostali članovi žirija preneli svoje utiske o ovogodišnjem festivalu.

13 nov

21. Jugoslovenski pozorišni festival
07 – 14. novembra  2016.

 Stručni žiri 21. Jugoslovenskog pozorišnog festivala, u sastavu:

  1. Dejan Mijač, pozorišni reditelj – predsednik žirija
  2. Miodrag Tabački, scenograf - član žirija
  3. Željka Turčinović, dramaturškinja - član žirija
  4. Goran Jevtić, glumac - član žirija
  5. Tomislav Zajec, dramaturg - član žirija

 D o n e o       j e      s l e d e ć u    o d l u k u:

13 nov

Izašao je bilten za sedmi dan festivala

Download attachments:
13 nov

Sedme festivalske večeri izvedena je predstava „Šćeri moja“ po tekstu Maje Todorović u režiji Ane Vukotić i izvođenju Crnogorskog narodnog pozorišta iz Podgorice. „Šćeri moja“ je bila poslednja u takmičarskom programu XXI Jugoslovenskog pozorišnnog festivala. Aktere priče o crnogorskoj kneginji Zorki, kasnije supruzi srpskog kralja Petra Karađorđevića publika je nagradila burnim aplauzom vraćajući ih više puta na bis, a predstavi dodelila visoku ocenu.

13 nov

Šeste festivalske večeri JPF Narodno pozorište Beograd izvelo je predstavu „Bela kafa“ po tekstu Aleksandra Popovića u režiji Milana Neškovića koji je karijeru započeo u Užicu 2009. komadom „Crvenkapa“ upravo Ace Popovića. Predstava „Bela kafa“ je dobro prihvaćena i dobila visoku ocenu publike.

12 nov

Izašao je bilten za šesti dan festivala

Download attachments:
12 nov

Državna umetnička kolekcija je simbolični portret njenog osnivača

Prof. dr Jelena Todorović, istoričarka umetnosti i redovni profesor na Fakultetu likovnih umetnosti beogradskog Univerziteta, u Pratećem programu JPF održala je predavanje o stvaranju kolekcije umetničkih dela Dvorskog kompleksa u Beogradu.

12 nov

Pete festivalske večeri Hrvatsko kazalište mladih izvelo je predstavu Hinkeman, po tekstu Ernesta Tolera u režiji Igora Vuka Torbice. Način na koji je tekst izveden i njegove duboke poruke o ratu, poniženosti, neljudskosti, izazvale su buran aplauz i do sada najvišu ocenu publike.

11 nov

Izašao je bilten za peti dan festivala

Download attachments:
11 nov

Četvrte festivalske večeri Jugoslovenskog pozorišnog festivala Narodno pozorište Beograd izvelo je predstavu „Marija Stjuart“ Fridriha Šilera, u režiji Miloša Lolića.

„Marija Stjuart“ je predstava o sukobu između Elizabete I (1533–1603), kraljice Engleske, protestantkinje, i njene katoličke rođake Marije Stjuart (1542–1587), kraljice Škotske. Neprijateljstvo među njima počelo je od trenutka kada su kročile na brutalnu političku pozornicu Evrope XVI veka u kojoj odsecanje glave ne da nije bilo zabranjeno, već je bio uobičajen način „rešavanja problema“. Marija Stjuart je prema svom dinastičkom poreklu polagala pravo na tri krune, imala mnogo veće šanse da bude kraljica Engleske, ali je istorija zapisala drugačije zahvaljujući njenom raspusnom životu i slabijoj političkoj umešnosti u odnosu na Elizabetu.

11 nov

Gošća XXI Jugoslovenskog pozorišnog festivala bila je dr Selma Porobić, vanredni profesor Filozofskog fakulteta, Univerziteta u Tuzli. U Muzeju JPF u nastajanju održala je interaktivnu radionicu za koju su pokazali interesovanje užički učenici i studenti.

Download attachments:
11 nov

Članica žirija XXI JPF „Bez prevoda“ dramaturškinja Željka Turčinović u okviru Pratećeg programa festivala održala je predavanje o karakteristikama savremenog hrvatskog kazališta.

Download attachments:
10 nov

Izašao je bilten za četvrti dan festivala

Download attachments:
10 nov

Jugoslovenski pozorišni festival Užice, Univezitet umetnosti u Beogradu, Fakultet dramskih umetnosti Cetinje i Izdavačka kuća Clio
pozivaju vas na razgovor o knjizi

POČETI IZNOVA
Promena teatarskog sistema
Dragana Klajića
(prevod sa engleskog Bojana Janković, Danica Ilić i Slobodan Obradović)

Učestvuju:

Zoran Stamatović, direktor Jugoslovenskog pozorišnog festivala
Nebojša Bradić, urednik kulturno-umetničkog programa RTS i urednik edicije Ars scena (Clio)
Zoran Hamović, glavni urednik (Clio)

U razgovoru će biti najavljeni i novi naslovi u ediciji Ars Scena:

POETIKA MODERNE DRAME, Žan Pjer Sarazak (prevod sa francuskog  Mirjana Miočinović)
BALET I MODERNA IGRA, Suzan Au (prevod sa engleskog Katarina Stojkov-Slijepčević),
REČNIK PERFORMANSA I SAVREMENOG POZORIŠTA, Patris Pavis (prevod sa francuskog Milica Šešić)

ponedeljak 14.novembar u 18 sati, Hol Narodnog pozorišta

10 nov

Zvanično najčešći gost Jugoslovenskog pozorišnog festivala kome je tim povodom jedne godine uručeno priznanje, glumac Goran Šušljik posle pauze od par godina ponovo je nastupio u Užicu u komadu „Hamlet“ koji je izvelo Jugoslovensko dramsko pozorište iz Beograda.

10 nov

Treće festivalske večeri na XXI Jugoslovenskom pozorišnom festivalu izveden je „Hamlet“ po Šekspirovom delu, u režiji Aleksandra Popovskog i izvođenju Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda. Predstava je izazvala ovacije i nagrađena najvišom ocenom publike do sada.

09 nov

Izašao je bilten za treći dan festivala

Download attachments:
09 nov

Jelena Todorović
Šta tačno predstavlja kolekcija jedne države? Na koji način zbirka umetničkih dela može da gradi jednu novu sliku identiteta, sveta i istorije? Koji je odnos tvorca kolekcije i predstave koju ona stvara? Kako se odvija proučavanje takve zbirke? Kako izgleda potraga za nestalim umetničkim delima?

Upravo ova pitanja će biti okosnica predavanja posvećenog jednom malo poznatom delu naše kulturne baštine Državnoj umetničkoj kolekciji dvorskog kompleksa u Beogradu.

09 nov

Specijalni dodatak povodom 21. Jugoslovenskog pozorišnog festivala u Užicu

Download attachments:
09 nov

U okviru pratećeg programa XXI Jugoslovenskog pozorišnog festivala u Čitalištu narodne biblioteke predstavljena je knjiga rukopisa Laure Papo Bohorete. Knjiga je objavljena u Sarajevu 2015, u izdanju Historijskog arhiva i Filozofskog fakulteta iz Sarajeva.