Dokle pogled seže
Ivanov
Moja fabrika
19 nov

Izložba fotografija Radovana Baje Vujovića koja je otvorena u holu Narodnog pozorišta kao stalni sadržaj Pratećeg programa Jugoslovenskog pozorišnog festivala biće ranije sklonjena zbog radova koji počinju u cilju poboljšanja energetske efikasnosti zgrade Narodnog pozorišta Užice. Ustaljena praksa je da fotografije krase hol pozorišta sve do naredne postavke, a ovom prilikom publika je mogla da vidi fotografije nastale na prethodnom, 23. JPF i da se seti predstava koje su gostovale i takmičile se za Ardalione.

18 nov

-Pozorište treba da bude mjesto ne samo za valorizaciju estetskih pitanja, već i intelektualnog dejstva i te vrste angažmana koje može još više i aktivnije da uključi javnost u razgovor o pozorištu, ocenio je Janko Ljumović, producent i član stručnog žirija, predlažući Direkciji festivala da ubuduće organizuje i tematske razgovore, osim onih koji se odvijaju nakon izvedenih predstava. Svi članovi žirija pohvalili su organizaciju i selekciju ocenjujući da je činjenica da je žiriju falilo nagrada, dobar znak za JPF.

20 nov

-Kada je u Užicu osnovan JPF, oko koga smo se pre četvrt veka svi okupili u zgradi našeg pozorišta, i kada sam počeo da izveštavam uporedo sa festivala za dva dnevna lista - visokotiražnu Ekspres politiku i takođe tiražni DAN iz Podgorice, nisam ni sanjao da će on izrasti u balkansku kulturnu gromadu. Stalno nam je u glavama bila misao, strah - hoće li opstati, kaže novinar Svetislav Tijanić, čija ažurnost u praćenju i izveštavanju služi za primer mlađim kolegama. Nakon ovogodišnjeg JPF, uvaženi Svele je rešio da svoje novinarsko pero pošalje u penziju.

12 nov

Svima su leptirići u stomaku dok ovo gledaju. Ovo je kod nas hit predstava i rado je gledaju, mada uvek ima tih pitanja zašto se ponovo priča o ustašama i o partizanima, kaže glumac Filip Detelić koji igra Srbina u predstavi „Blue Moon“ Satiričnog kazališta Kerempuh iz Zagreba.

15 nov

Starodrevna priča iz 12. veka pod nazivom „Sabor ptica“, koja je u ovim krajevima često adaptirana i postavljana na pozornicu, govori o jatu ptica koje putuju nebeskim prostranstvima u potrazi za obećanom zemljom. Uz puno sumnji ptice se nadaju da će u toj zemlji pronaći odgovor na pitanje ko su one, šta treba da rade i koji je smisao svih tih životnih napora, kaže Bojan Munjin, selektor XXIV Jugoslovenskog pozorišnoig festivala "Bez prevoda".

12 nov

Ograničenja su nama nametnuta spolja. Ono dečije u nama je izvor iz kojeg stvaramo pozorište. Taj izvor je nepresušan, a mogućnosti neviđene, kaže glumac Rakan Rushaidat.

13 nov

Žiri je osećao na ima nedostatak nagrada i da je ovih 9, koliko je na raspolaganju, malo da nagradi sve dobro i vredno što je viđeno na 24. Jugoslovenskom pozorišnom festivalu „Bez prevoda“ pod motom „Ko je junak našeg doba?“, poručila je predsednica žirija Lenka Udovički. Većinu nagrada podelile su predstave „Lorencačo“ i „Kavkaski krug kredom“ koje su osvojile po tri Ardaliona.

13 nov

Prenosim pozdrave Kamernog teatra 55 iz Sarajeva i Emira Hadžihafizbegovića koji nije bio u mogućnosti da dođe, ali je po meni poručio da vam se zahvalim i poželim da vam ovaj festival još dugo, dugo živi, rekao je glumac Muhamed Hadžović, koji je došao iz Sarajeva da primi Ardaliona za epizodnu ulogu u ime Hadžihafizbegovića.

13 nov

Vrlo sam počašćen za nagradu koju ste mi dodelili koju posvećujem vašem gradu. Tu nagradu delim sa ansamblom i svojim autorskim timom. Neizmerno mi je žao što sada nisam sa vama, ali vest o nagradi me zatekla u Firenci i nije bilo moguće stići. Oprostite mi i puno vam hvala, poručio je reditelj Paolo Mađeli u poruci povodom dobijanja Ardaliona za najbolju režiju na 24. Jugoslovenskom pozorišnom festivalu.

13 nov

Velika mi je čast da sam dobila ovu nagradu kao što mi je bila velika čast da sam deo autorskog tima „Kavkaskog kruga kredom“, da su me zvali reditelj Paolo Mađeli i dramaturginja Željka Udovičić Pleština. Želim se zahvaliti organizatorima ovog festivala, Narodnom pozorištu Sarajevo i Sceni MESS i nadam se da se vidimo opet nekada sa drugom predstavom, rekla je Lejla Hodžić, nagrađena Ardalionom za najbolju kostimografiju 24. JPF „Bez prevoda“.